tisdag 7 juli 2009

Vackra Sverige

Vackra Sverige
Inom cykelavstånd
( Del 1 )

Sitter ni också och ser på reseprogrammen i TV. Det gör jag också och drömmer om dom storslagna naturupplevelserna. Dom gör reklam för där. Med dom vida stränderna. Dom brusande forsarna . Vattenfallen i Norge och så vidare.

Men så tänkte jag om jag tar cykeln och kameran utforskar. Vad som finns inom en halvtimmes cykeltur. I vår Kommun. Så kanske jag kan hitta lite av dom brusande forsarna. Stränderna och fallen.

Så nu blir det lite foton från min cykeltur. Och vad jag hittade där. Vissa resmål tog det 5 Min till. Vissa en halvtimme. Så ta nu era cyklar och utforska vår fina natur i Kommunen


Böljande dalar och vandringsleder.

Dom vida sandstränderna

Fallen

En stilla sjö. Med tid för sej själv.
Brusande forsar
Favoritstället endast 5 Min från "Bakom Masten"

Här kan man sitta och lyssna på bruset och porlandet från vattendraget


Hemma på uteplatsen "Bakom Masten"

Som ni vet "Borta bra men, hemma bäst" Så därför är det skönt att komma hem. Sätta sej på uteplatsen och njuta av favoritdrycken.

På tal om favoritdrycken. Kommer att ha en utlottning framöver. Där någon får komma hem och bli gästprovare av Månadens Cognac. Återkommer så håll utkik.

Ha dä gött
#555 Chrille

4 kommentarer:

  1. Hej Chrille!!

    Jag önskar dig en riktigt trevlig sommar!!

    Kram från Pia och hela familjen inkl. dom 2 röda...:)

    SvaraRadera
  2. hoppas supa3 vinner vore kul!!! då kan du göra ditt reportage om dom me ju!!hahah trvlig sommar chrilleville

    SvaraRadera
  3. En sådan härlig sommar idé!Det finns MYCKET fint att uppleva bara runt knuten,
    Kram på dej och lycka till på cykeln, jag följer dina äventyr. Skene If:are

    SvaraRadera
  4. jag vill vinna ....annars kan jag ju komma ändå så kan du lära mig om konjak....jag som är hovmästare måste veta mer ...konjak är jag 0 på ...

    SvaraRadera