fredag 3 juni 2011

Möjligheternas stad


Det vilda mitt i stora staden

Onsdag 1 juni fixade jag till min uteplats. Blev bara pelargonier i år. fantasilöst kanske...  Tanken har ju funnits länge att nångång så blir det bara pelargonier på uteplatsen. Så nu när det är klart med uteplatsen, borde man ju vara hemma och njuta av den. ICKE...



 Nyfixad uteplats

Medans uteplatsen gjordes iordning planerade jag en liten vandring på nån led. Men på Fredag morgon 3 Juni när jag vaknade. Fick jag ett infall att ta en stadspromenad istället. Lite lathet kanske, man slipper ju packa. allt finns ju i den stora staden. Enda man behöver ha med sej är ju femkronor till toa-besök. Så det blev 10 timmar i Göteborg istället. Promenaden började vid nio tiden vid Ullevi. Slutade där också för den delen eftersom bilen stod där. Så nu blir det typiska turistbilder från dagens övningar


 Startplats för promenaden

Sedan var det bara att följa ett vattendrag till det vilda i storstaden. Gillar ju att dra mej undan avenyn och turiststråken i staden. Det har ju sin charm. Men inte idag, då lockade det vilda mer. Gick istället till en utsiktpunkt över staden.

Via vattendraget i staden...

 ... Till en utsiktspunkt

Där dök det upp ett nytt vattendrag där man kunde sitta och filosofera. Med tid för sej själv

 Vattendrag att filosofera vid

Efter ett tag i det tysta locka de storstadpulsen igen. Så jag hamnade på Haga Nygata med sin charm. Folkvimlet, små butiker och caféer. Bara ett stenkast därifrån ligger ju Skansen kronan så det blev ett besök däruppe också.

 Haga nygata

Efter en dags promenad genom staden till det vilda via Masthugget och Vegastaden blir man ju trött. Då kan man ju söka upp en park och bara lägga sej på ryggen och kolla upp på den blå himlen genom trädtopparna.

Upp i det blå

På Söndag förmiddag blir det en kort utflykt. Med fika korgen innan det är dags att åka till Vallen och packa för resa till Kransmossen. Då är det match mot Mariedal IK. Ni som håller på SKENE IF...
Vi syns där

Nästa A-Lagsmatch

Kransmossen
Måndag 6 juni Kl.17:00
Mariedal IK - SKENE IF

Ha dä gött
#555 Chrille

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar