lördag 1 september 2018

Fotoutflykt 20180901

Istället för Vallens tvättstuga
20180901

Nu när tiden är förbi med bussreor till brotaplan och ingen tid i vallens tvättsuga. Då vaknade Gustavsson tidigt och begav på frukostutflykt. Hann också med ett besök på Glännge Park för att se Skenes match mot Laholm SK. Med två trygga coacher och en Lagkapten som styr laget känns det tryggt inför slutomgångarna. Seger idag 3-1

Åter till mina äventyr, begav mej iväg tidigt vid halvsjutiden för att lyeta upp nån fin frukostplats, Hamnade vid en liten udde  som syntes bortom ängen.

Där bortom ängen....

...fanns den lilla udde

Har väl haft bättre utsikt på min utflykter,kändes det som. Men det är vad man gör det till, efter lite spanande så kom jag igång och trivdes riktigt bra där. Så när frukosten var uppackad så tog jag mej lite tid till att kolla runt lite vad som fanns runt omkring.

Gustavsson på spaning

Långt ute vid havet låg ett stort fartyg, som bara syntes i kikaren. En gård med 80-talet getter syntes en bit bort och hördes meför den delen.


En gård med får syntes lite längre bort

Fågevlivet var riktigt aktivt. Svävade omkring fäglar hela tiden och gled om kring i havet med för den delen. Var et himla kacklande

Fåglar både i och över vatten syntes

Nu har man setss sej omkring så hungern anlände .Bara att ta plats och fixa till lte mackor. Fick bli ost och ägg och några köttbullar...Lyxade till det med en bit chorizo också.

Frukostbricka 20180901

När jag satt där och intog min frukost. Medans jag satt där blev det ett himla liva och bräkande på fåren. Visade sej att dom betat upp det mesta av området. Så dom spatserade förbi mej runt 80-talet får för att bege sej till grönare mark.

Fårvandring mot grönare mark

Efter några timmar här var det bara att packa ihop och bege sej mot nya mål. tog en naturskön väg mot nya mål Stannade till på en höjd och kollade lite utsikt innan det blev lite fotograferande nere vid stranden.
Naturskön väg mot nya mål ...

...och höjder. Lite större strand än Hanatorp, Örby

Åter till havsnivå. Tångdoft, stora vågor var ju spännande. Lite blöta skor och stänk i ansiktet piggade upp. Ovanligt lite folk på stranden. Kanske inte nån riktig flanerarstrand som den jag höll till på på hemresan.   Lite foto från stranden innan resa till Glänninge park för Skene IF:s match.


Matchen över bara att begesej hemåt stannade vid en ny havsstrand för fika. Så man hade energi för hemresa. Efter fika fick det bli lite foto tills solen gick ner.

Lite fika först

...sedan lite kvällsfoto från hemresan

Ha dä gött
#555 Chrille

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar