lördag 30 maj 2009

Tibro-Resan

Lördag 2009- 05-30 Kl:15:00
Tibro AIK FK - SKENE IF 3-0
Gult kort #21 Mathias Ekberg

En dag i Sportparken Tibro

Idag åkte 16 man i truppen + Tre ledare till Sportparken Tibro för match i Div: III. med första stopp i Statoil i Borås. Där Borås-gänget plockades upp. Sedan fortsatte resan ytterligare 2 Tim. i bussen. Med ett litet stopp för #777 Arne Hedlunds medhavda fikakorg. När vi sedan anländer till Arenan. Så får jag min kvart i omkl.-Rummet. Där jag lägger fram match-Paketen och fixar till lite, till spelarna. Som tålmodigt får vänta utanför. #777 Hedlund fixar laguppställning och kontakt med domare Sedan kommer spelarna in och byter om. När jag och #777 Hedlund gjort vårt. Är det upp till spelarna på plan att göra jobbet på planen.
Så här ser omkl.-rummen ut på bortaplan.
När jag gjort mitt jobb där.
Gänget i vitt byter om för match inför Tibro-Matchen på Sportparken
Efter match så slängs tvätten i tvättkorgar. Därefter går spelarna ut till bussen och äter. Idag blev det Kycklingsallad. Som #222 Thomas och #777 Hedlund fixat. Sedan packar vi in bussen och åker hem till Vallens tvättstuga. Där jag fortsätter kvällen med sortering,tvätt och statistik-förande

Männen i grönt. SKENE IF:s Målvakter 2009 inför Tibro-Matchen
#1 Nicholas sharro #22 Fredrik Andersson
Ha dä gött
#555 Chrille

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar