onsdag 1 december 2010

Månadens Cognac (Dec.)

December Månads Cognac

Braastad
My Selection


Braastads Cognacshus har en masterblender som heter Richard Braastad. Han har gjort en egen blandning av 40 årgångs-Cognacar. Vilka dom är en väl förborjad hemlighet. Som endast han vet. Nu är det ju så att all Cognac är blandad. Så det år ju inga konstigheter med det . Men Fyrtio sorter är ändå lite unikt. Så den var ju #555 tvungen att testa.





Ett glas Braastad



En flaska Braastad My Selection

Mitt omdöme om december månads Cognac

Färg:
Kopparbrun , mörk sirap med en gyllengul mitt.

Doft:
Mild doft av päron vanilj och äpple. Ganska fruktig doft alltså.

Smak:
Vanilj fudgekola . Ljus choklad samt smaken av en japp

Mitt omdöme och poäng:
Med så många blandningar var den oerhört mild. Men värmde trots allt i vinterkylan. Rekomenderas till dom kommande helgerna. relativt billig, köp den . Tänd lite ljus och njut.

Poäng:
81- 85 Av 100

Provad av #555 Chrille 30 November 2010



Braastad My Selection och lite värmande ljus


Snart är det ju jul. Innan dess den 18.e Dec. kommer jag att testa årets jul-Cognac. Intresserade att vara gästprovare ( På bloggen ) av dom så hör av er. En blir utvald . Ni vet var jag finns

Ha dä gött
#555 Chrille

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar