torsdag 20 september 2012

Tema vatten


Himmel och hav
Sött och salt )

Stack iväg på en liten utflykt imorse. Skulle besöka en fotoutställning. Passade samtidigt på att göra lite egna fotograferingar "Tema vatten" efter vägen mot slutmålet.. Första stoppet blev vid mitt favvo-frukostställe är visserligen två mil dit,men då hinner man bli ändå hungrigare. Där blev det frukost innan kameran fick göra sitt. 

 Tillflödet till sjön och frukoststället

Det är bara att följa bäcken ner till sjön genom skogen. Så hamnar ni vid en liten sandstrand. Tänk bara på att ta på vattentäta skor. För bäcken korsar stigen så man får vada över den. Finns visserligen små stenar men man blir blöt ändå, jag vet.

 Lilla sandstranden och vadarstället

Efter att man var nöjd med fotograferandet  och frukosten. Var det dags att byta sötvattnet  mot havet och saltstänket. Så turen gick vidare mot nya mål. Väl framme möttes man av en sömnig uggla som vaktade stigen till havet. Gillar ju ljudet och dofterna från havet. Men idag var tångdoften väl stark. Det konstiga var att den kändes mer 100 meter från havet än precis bredvid.

 Hej Uggla, tjena moss

Även vid havet visade sej hösten med sina färger. Är ju lite tidigt än men det fanns redan lite skiftningar  färgen på träd och buskar

 Färggrant vid havskanten

Har ju sagt det innan gillar ju det vilda havet som är oförstört av människan. Bara naturen har format det och slängt ut det lite oorganiserat. Stora sandstränder har ju sin charm om man skall bada och sola.I mitt tycke vill säga.

Havet där det är som vackrast
( Enligt mitt tycke )

Alla är ju vi olika sägs det. Jag vet inte jag gick förbi en spegel häromdan och jag var jättelik. Alltid kul att sticka iväg planlöst på fotutflykter. Fast jag gillar ju naturen i SKENE hittar ju nya upplevelser varje dag. Så det kommer nog fler inlägg om det framöver.

På hemvägen sedan lyckades jag som vanligt hitta ett vattendrag bredvid vägen. Gillar ju att fotografera vattendrag. Verkar ha blivit min grej liksom. Tänk vad mycket man kört där utan att sett vattendraget förut.

Vattendrag vid vägkanten

Hoppas  fortfarande på lite tips från er  om smultronställen i naturen i våran by SKENE. Vem vet jag kanske tar med er dit så gör vi ett inlägg i bloggen. Det är bara att komma med förslag i kommentarsboxen.

Ha dä gött
#555 Chrille

1 kommentar:

  1. Kanonfina bilder du tar...alltid kul att kolla din blogg!

    SvaraRadera