onsdag 18 april 2018

Tipp topp tommel opp


Jakten på våren (Del 2)
Gick inte så bra

Angående rubriken "Tipp topp tommel opp", återkommer varför. Men kan ju säga att 18 April 2018 är en lyckans dag för #555 Gustavsson.

Var ju en ledig dag från Vallens tvättstuga. Så när jag kom hem, kände jag att det var läge att åka och se hur långt våren kommit. Så jag packade ryggan och stack iväg till mitt lilla rekreations-ställe. Väl framme var det bara att packa upp den lilla fika-korgen.

Lilla fikabrickan

När den var uppdukad, så tänkte jag inte sitta där så länge utan gå vidare och söka vårens läge just nu. Men jag blev sittandes där och filosoferade och kollade på fåglar och båtar ute på sjön.

 #555 Gustavsson på spaning

Var en behaglig kväll så jag blev sittandes där. Glömde totalt bort syftet varför jag åkt dit. Sedan gick ju solen ner helt plötsligt så mörkret började anlända.

Solnedgång 20180418

Så efter några timmars rekreation där så bar det hemåt i blå timmen. Men lite blommar och knoppar dök upp på den lilla promenaden till bilen.

Lite vårtecken ändå

Var ju tvungen att kolla vatten-nivån också innan hemfärd. Har ju en sten som är bra riktmärke. Den här vatten-nivån som syns på fotot är väl den normala nivån. Ibland är stenen osynlig och ibland nästan vid strandkanten (händer inte såå ofta).

 Min lilla nivåmätarsten
( Inte så liten visserligen)

 Blev en avkopplande kväll så det var nog meningen att jag skulle glömma mitt ärende med sökande efter våren, och bara koppla av. Sedan var det bara att bege sej hem. Då blå timmen lyste upp horisonten.

Blå timmen

Då har vi kommit till dagens höjdpunkt. Den 18 april 2018 efter 18 Månader är hon tillbaks. Duracell-kaninen och favoriten i Vinterstudion. Så "Tipp topp tommel opp"...




Ha dä gött
#555 Chrille

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar