fredag 14 augusti 2009

Fredags-Nöjet

Vad gör man en ledig Fredags-eftermiddag. När det inte finns någon tvätt på Vallen. Det var visserligen 45 minuters jobb där idag. Med att fixa iordning för morgondagen, samt ta hand om gårdagens tvätt. Sen har jag ju egen tvätt att ta hand om. Hemma i tvättstugan "Bakom Masten"

Så då till Fredags-nöjet. Har varit hektiskt på vallen ett par veckor nu. Så lägenheten har blivit åsidosatt . Så det är bara till att plocka fram städgrejerna och sätta igång. Blir en riktig flyttstäd (Light) när man ändå är igång. Kommer också att ha en garderobsröjning. Kan vara bra för då hittar man en massa nya kläder som man glömt bort. Blir billigare att plocka fram dom än att åka till Ullared. Fast en del kan ju också slängas. När jag bodde i min förra lägenhet så hade jag ett stort förråd där. Röjde ut det en dag. Hittade en hel bal med Toa-rullar (24St.). Det var ju bra, tänkte jag. Nu kan jag gå på toa igen.



Badrummet tömt för en rejäl städning.



Badrummet "Bakom Masten"

Har redan tjuvstartat med badrummet häromdagen. Så nu är det bara några rum plus garderoberna kvar. Känns bra sedan när allt är klart.

Sen på kvällen är det en MLB-Match på ESPN-America Kl 20:00. På Wrigleys Field.The home of Cubs. Med Favoritlaget Chicago Cubs mot Pittsburg Pirates. Vill ni höra Cubs-fansens segersång gå in på "Go Cubs Go song at Wrigley Field"

Kan även bli 2 tilll 3 Cl av någon sorts brun dryck. Typ Cognac.

Ha dä gött
#555 Chrille

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar