måndag 3 augusti 2009

Månadens Cognac

Månadens Cognac (Aug.)
Larsen Very Speciel

Larsen v.s.


Den 24-Årige Norrmannen Reidar Larsen. Mönstrade av en båt i Bourdeux hamn år 1919.
Där blev han intresserad av vin. Tänkte starta en vingård. Men fick senare upp ögonen för Cocgnac. Så efter det blev det ett Cognac:s-hus istället. Eftersom han kommer från Norge har han gett Cognac- Flaskorna en speciell design. I form av ett Vikinga-skepp. Eller som flaskan på bilden ett Vikingasegel. Så därför är det lätt att känna igen en Cognac:s Flaska från Larsens Cognac-Hus.

Mitt omdöme om Larsen V.S.

Färg:
Extrem Klargul. Finns inga nyanser alls. Inget aptitretande för ögat Precis.

Doft:
Första intrycket som att doppa näsan i en bensindunk. Efter lite tålamod kommer det fram lite läderdoft. Därefter lite honung occh nötkola.

Smak:
Allt för söt och sliskig. Honungs-smaken tog överhand

Poäng och kommentar:
(76-80 Poäng Av 100)
"Jag har en Larsen hemma " hört det utrycket nångång. Inget att skryta om. En klassisk TaxFree sprit. Där dom bara har dom yngre årgångarna. Köp då hellre en likör för den skall vara söt. Eller satsa på en tyngre men dyrare Larsen typ den jag fick i gåva Idag. Mycket trevligt. En Larsen Grande reserve.

Provad av Chrille 1 augusti


Såg ni "När och Fjärran" i lördags. Där var det en som hade åkt ända från Stockholm.Till Italien. Betalat 75 kr i inträde.För att se ett konstgjort vattenfall. Själv tog jag en promenad på fem minuter. Så fick jag se ett konstgjort vattenfall också. Gratis

Agardts-fallet i Skene

Ha dä gött
#555 Chrille

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar