torsdag 18 februari 2010

Siffran Tre

Varför #3


Siffran tre

Som ni förstått har jag #555 på mina Skene IF -kläder vid match. Men vissa har också lagt märke till det finns en Trea någonstans på mina kläder. Vissa vet varför, vissa inte. Så en liten kort förklaring varför. Vissa har ju trott att det blivit ett feltryck. Men saken är den att min far Bror Gustafsson spelade vänsterback i Skene IF och Västgötalaget under 50-talet. Med match-tröja #3. Sedan när jag föddes körde han mej i barnvagnen till Vävarevallen. Sedan har jag blivit kvar där. Jag själv spelade i Skene IF till 15-års ålder då karriären tog slut på grund av en cykel-olycka som det tog C:a sju år att bli återställd från. Så sedan 1999 har har jag varit ledare i klubben. Med ansvar för A-lagets material sedan 2004.

Åter till siffran tre. Efter att min far gick bort 2006. Hedrar jag hans minne. Med att bära hans tröjnummer #3 någonstans på mina Skene IF-Kläder. Därför Siffran Tre

Match-overall med en Trea på vänster ärm

Mycket snö ute nu. Så passa på att vila upp er inför sommarens övningar. Då kommer det att bli andra nöjen att förströ sej med. Typ gräsklippning, rensa rabatter . Jaga mördarsniglar och dyligt. Man kan grilla också. Om det inte regnar för mycket, då fräser det bara i grillen. Jag och min före detta granne vet vi har testat att grilla i regn. Var klarblå fin himmel när vi tände grillen sen kom ett störtregn.

I väntan på sommarnöjet


Träningsmatch Söndag 28 Februari

Borås Arena Kl.13:15
Fristad G.o.i.f. - SKENE IF


Välkomna då och stötta

Ha dä gött
#555 Chrille

1 kommentar:

  1. det va rätt intresant för jag har undra det lite .. men tack för att du gav mig nr 3 och jag ska bära den med ära . // yankuba

    SvaraRadera