måndag 24 oktober 2016

Sköna höstkvällar

Härligt med mörker
(Vid mitt lilla rekreations-ställe)

Gillar ju mörker så nu blir det många sköna kvällar framöver vid mitt rekreations-ställe. Med termos och mackor... Tillbringar säkert 3 till 4 kvällar där. Plus den obligatoriska Söndags-frukosten på samma ställe, samma tid året om. (Om det inte regnar vill säga).

Brukar bli många kvällar med kvälls-mål också, i pannlampans sken. Eller också går man bara omkring på upptäcktsfärd. Hittar väl nått nytt nästan varje gång.

Härligt kvälls-mål i pannlampans sken

Är inte mycket folk där. Är ju alltid ensam där i mörkret med mina tankar och njuter av tystnaden och kaffe och mackor.. Njaa kanske inte riktigt ensam. Några kompisar, kommer traskandes ibland och beger sej ner till stranden och simmar iväg.

Kompisarna på väg för en simtur

På andra sidan sjön kan man se en liten stugby som.. som lyser upp skogen och med tillhörande strand. Ser så rofyllt ut därborta. Men jag håller mej nog till min lilla bänk ändå. Lite längre bort blommar lupiner i Oktober, trevligt inslag. 

 Lupiner i Oktober-sken och...

... en upplyst skogskant översjön

Lämnar man bänken och går omkring lite. Upptäcker man att mörker och höstfärger är härligt. Lyser verkligen upp i Höstmörkret. Förstår inte dom som blir deppiga på hösten . Är ju min tid...

Härligt med upplysta höstfärger

Har ju tillbringat många timmar och dagar där dom senaste åren och framöver. Så man har ju upplevt en del härliga solnedgångar där på veckodagarna. Soluppgångar med för den delen vid varje Söndag-frukost. Här kommer lite foto på några.


Så höst, mörker och vågornas skvalp, Ger mej ro och energi. Kanske ni inte skall sitta inne och tänka usch vad mörkt och grått här är nu. Finns mycket att upptäcka i pannlampans sken. Bara fantasin sätter gränser..

Ha dä gött
#555 Chrille

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar