onsdag 30 september 2009

Höst på gång

Så har då mörkret och hösten, anlänt "Bakom Masten". Vilket innebär att man kan dra sej in i sin lya och se tillbaka på sommaren. För det blir ju inte så mycket gjort i trädgården, precis. Bara att vänta på löven som skall krattas upp. samt en massa växter och dyligt som skall klippas ner. sedan köras till komposten.


Höstfärgad humle-portal "Bakom Masten"
Det börjar gulna i humle-portalen "Bakom Masten"nu. Så det är väl snart dags att klippa ner den. Sedan får man väl hålla sej inne. Tända i den Mexicanska stenugnen. Sedan kolla på nån film. Helst med Marisa Tomei (Favvo-skådisen). Det är annat än Skene IF:s #7 Magnus Nilsson Allén:s Favvo-skådis Susan Sarandon.


Mexikansk stenugn "Bakom Masten".

Var i Varberg i somras. Satt på en klippa . Det var några skol-elever där. Dom berättade att apelsiner heter orange på engelska. Det var ju bra tänkte jag. Då skall jag gå upp till torget. Köpa två apelsiner. Så kan jag imponera på torg-gubbarna där. Så jag säger -i will have two orange-. Men sen tänkte jag att dom kanske inte kan engelska. Jag kör med vårat modersmål svenska. Så för att det inte skulle bli en pinsam situation. Sa jag istället -Hej, jag vill ha två brandgul.

Ha dä gött
#555 Chrille.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar