söndag 11 oktober 2009

Dagens Frukost

Idag (Söndag 11 Okt.) blev det ingen frukost. "Bakom Masten " alltså. En uteplats med snålblåst, gulnade löv och vissnade växter. Var inget som lockade. Att sitta och äta frukost på. Inomhus framför TV:n slutar bara med att man får dammsuga upp en massa brödsmulor.

Höstfärgad uteplats "Bakom Masten"



Frukostställe Hedgärdes-sjön Söndag 11 Okt. 2009 Kl. 08:30 .

Istället blev det en promenad upp till, samt runt sjön. På andra sidan av Hedgärdes-sjön. Blev det sedan frukost. Vad tyst det var där. Det gillar jag, tystnad alltså. Fick knacka i bordet ibland för jag trodde jag blivit döv. Sen kom det en regndroppe och en till. Det är nog bara från träden, tänkte jag. Men när hela sjön blev fylld av vattenringar. Förstod jag att det är nog inte bara är från träden. Står inga träd i sjön. Men det varade bara i en halv-minut. Sen kom solen. Så det blev skön promenad hem i solen sedan.


Lite höst-foton från Hedgärdes-sjön


Hedgärdes-sjön är en underlig sjö. För där finns bara ett utlopp. Så vattnet borde ju ta slut nångång. Jaa, jag vet det är en källa.


Utloppet från Hedgärdes-sjön


Kommande vecka (42) är det sista träningsveckan på Vallen. Sedan får vi se vad som händer framöver. Nu har vi ledare och spelare gjort vårt under säsongen. Nu är det upp till fotbolls-sektionen att bygga för 2010 års Div 3 Spel.

Säsongen sista matcher slutade ju bra med segrar för både A och U-Laget.

Skene IF - Ulvåker IF 4-2
Skene IF (U) - Mariedal IK (U) 6-0

Det tar vi med oss till nästa säsong och kör vidare som ett vinnande lag.

Vi syns på Vallen vecka 42
Ha dä gött
#555 Chrille

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar