torsdag 4 augusti 2011

Månadens profil (Aug. Elin)


MÅNADENS PROFIL
Augusti 2011

Elin Lundén
IK YMER
Friidrott




Lite fakta om Elin Lundén

Född:
12 December 1991 i Göteborg

Längd:
174 Cm över Hedgärdes-sjön

Vikt:
?? Kg

Yrke:
Butiksbiträde och säljare på Bredin & CO Kinna

 Elin in action på sitt kontor...

 ... är även katalog-ansvarig på firman

Verksam i IK Ymer Friidrott:
År 2005  till 2010

Grenar:
Längdhopp, 60 m, 100m, och tresteg. Satsade mest på tresteg

Personbästa:
Inget personbästa jag är vidare nöjd med egentligen för jag hade otur många gånger med övertramp, men det blev ändå 10,98 i tresteg

Bästa merit:
Kvalade in till SM och var med på Topp-tio-listan i sverige  i min ålder

Favorit-friidrottare:
Kvinnlig:
Jenny och Susanna Kallur (Häcklöpare)

Manlig:
Christian Olsson, Tresteg. För han ger aldrig upp

Favorit-maträtt:
Sushi

Favorit-dryck:
Mjölk och Pepsi, fast inte blandat

Favorit-film:
Law abiding citizen, Paycheck och Notting Hill

Favoritskådespelare
Manlig:
Ashton Kutcher och Matthew McConaughey (Hon kunde väl valt nån med lättare stavning)
Kvinnlig:
Julia Roberts

Favoritfärg:
Militärgrön

Favoritartist:
Melissa Horn
(Se videon)
Favvo-artisten Melissa Horn

Favoritresmål
I Sverige:
Öland

Utomlands:
Grekland.  ( Var i Rhodos vecka 27 )

Gillar att:
Vara ute och ta en löprunda, träna.
Sy på symaskinen och såklart, SHOPPA !!.


Elin och hennes nya symaskin

Mest minnesvärda Friidrotts-minne med IK Ymer Friidrott:
När vårat stafettlag vann Skol-SM på 4 X 100 meter. Det var på Stockholm Stadion och jag sprang sista sträckan. Det var riktigt häftigt !! Vi slog klubbrekordet och med den tiden hade vi också kommit på pallen i dom äldre årsklasserna. Jag var riktig nervös innan för växlingarna. Dom hade inte fungerat så bra på uppvärmningen, men när det gällde satt dom som en smäck

Skol SM Stockholm Stadion 15 September 2006
Stafett  4x100 M

SM Guld Ängskolan Skene  50.62

Ingående i laget:
Stephanie Franksson - Linn Gustavsson - Sara Gunnarsson - Elin Lundén



Mest minnesvärda fridrotts-minne allmänt:
Alla de gånger jag slog mitt personliga rekord eller stod på prispallen är mest minnesvärda. De gångerna jag hoppade riktig bra tresteg var en härlig känsla som jag alltid kommer att minnas. Men jag tycker det fortfarande är jobbig att jag aldrig fick till över 11 meter i tresteg, fattades 2 Cm. När jag var över på träning och tävling med hade otur med plankan.

Detta visste ni inte om Månadens profil:
Är världsbäst  på att baka kladdkaka, samt frossa i glass

Skrivet av  #555 Chrille  i samarbete med Elin Lundén 4 augusti 2011


Elin Lunden verkar vara en aktiv tjej som hinner med det mesta. Jobbar heltid 09:00- 18:00 i butiken, tränar och syr. Bakar kladdkakor med mera . Hinner även vara fotomodell åt sin lilla-syster Josefin Lundén som är en duktig fotograf

Profilen Elin fotad av lillasyster Josefine Lundén

Har även mannekängat som brunett fotomodell i SKENE IF:s Svartvita matchdräkt inför säsongen 2011

Reglementsenligt klädd i Match dräkt #19

Lördagen den 20 augusti 2011 lämnar våran vän, den glada trevliga Elin oss på firman för att vidareutbilda sej som säljare. Kommer att tillbringa tre år på Karlstads universitet.  Bara att önska henne lycka till, men kommer att vara saknad på firman.


Elin Lundén på besök i sin nya hemstad ( Karlstad) i Juli 2011 

Ha dä gött
#555 Chrille

1 kommentar:

  1. En glad å go tjej som jag kommer att sakna på jobbet!! Lycka till Elin i framtiden! Kramar Pernilla

    SvaraRadera