lördag 31 oktober 2015

Nya nattfoton 20151030

Termos, mackor, apelsin och kamera
( Redo för Fredags-nöjet )

Efter en vecka på jobbet var det skönt med först bastu med trevliga arbetskamrater. Sedan var det bara hem och fixa mackor, brygga kaffe. Ladda batterierna till kameran. Därefter begav jag mej iväg på krokiga upplysta vägar  för lite nattfoto.

Krokiga vägar mot kvällens övningar

Kanske inte den smartaste platsen att stå och fotografera på. Vid vägkanten på en 70-väg i mörkret. Det tyckte inte polisen heller. Som kom och frågade vad jag höll på med. Fast dom var mest bekymrade att jag inte hade reflexväst så jag syntes. Annars tyckte dom det var ett trevligt initiativ med nattfoto. 

När fotograferingen där var klar och hungern började komma begav jag mej vidare mot en rastplats. Nyfiken som man var hittade man ju lite foto-objekt på vägen till rastplatsen. Så det gick ytterligare nån timma innan det var dags att fika. Lite upplysta träd och en kyrka som speglade sej i vattnet hittades på vägen till slutmålet för lite nattfotografering.

 Upplyst träd...


...och vacker kyrka

Nu så äntligen var det bara att bege sej till rastplatsen, sista anhalten innan Fredagens slutmål. Skönt med lite mat. Kanske inte dom vackraste mackorna som rullat omkring i ryggan, men mättande.

 Lite kvälls-fika vid...

...vid denna rastplats

Då så var det bara att köra igång. När jag stod och tog foto över en gata kom det fram en man och frågade om han fick ta ett foto på mej. Oj vad händer nu, var min första tanke... Halloween ??? Nej det visade sej att han gick fotokurs på Abecita och hade fått uppgifter inför Lördagens kurs. Trevligt, tyvärr hann vi inte prata så länge innan vi fick återgå till våra övningar. Men fotot blev bra, duktig fotograf, eller om det var den snygga modellen som gjorde bilden.. haa ha haa

Lite foto från kvällens övningar 20151030
(  Som vanligt klickbara bilder för förstoring  )


Plus en bonusbild som fotograferades 20151023


Avslutningsvis det nya snygga konstverket i rondellen vid SKENE JÄRN

Ha dä gött
#555 Chrille

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar