söndag 8 juli 2012

Årets första ....


Planerad foto-utflykt
Slutade med årets första...

Packade ryggsäcken i morse (Söndag 8 Juli) för en foto-utflykt. Efter cirka 50 Minuter vara jag framme vid havet. Som jag brukar stack jag till nån ödslig plats. Långt ifrån civilisationen där man fick var för sej själv, ostörd med havets ljud och dofter.. 

Starten på dagens utflykt

Började morgonen med att leta upp nått trevligt frukost-ställe med utsikt över havet och alla båtar som gick förbi. Var en jäkla trafik på farleden idag gick segelbåtar hela tiden och motorbåtar. Så var det en som paddlade kajak också. Såg ro-givande ut, fast han paddlade.

När man tagit sej över ljungåkern till havskanten ( C.a 3Km ) var det bara att packa upp frukosten och kameran. Fast det blev inte mycket fotat idag, fantasin försvann när jag kom fram. Så det fick bli andra äventyr istället


 Morgonens frukost-ställe

Mätt och belåten var det bara att bege se sej vidare för nya naturupplevelser. Nyfiken som man är ville man ju se vad som var bakom nästa knut. Så efter ytterligare fem kilometer kom man till denna plats . Där det fick bli fika-paus med saft och bullar

 Läge för saft och bullar.

Inte helt fel utsikt eller.... Fast det blev varmt som attan där. Så det vara bara att hänga på sej ryggan och leta upp nått bad och sovställe. Ja jag erkänner jag sov där en stund efter badet. Tur man hade kudde med sej. Fanns ju inte en människa så långt ögat kunde nå vid min lilla stenstrand. Tur var väl det för det var många hala stenar i vattnet. Så att doppa sej behövde man inte tänka på .Det skötte naturen om, om man säger så...

 #555 :s egna lilla stenstrand

Fast jag kommer nog inte hitta dit mer. Gick ju bara planlöst och fick hålla reda på väderstrecken så jag hittade tillbaks till bilen sedan.

Hemvägen sedan var ju bara ett enda stort stenröse. Mitt under den brännande solen. Eftersom jag var okammad slutade det med att jag brände huvudet. Så efter C.a 15 Kilometers promenad kom jag tillbaks till civilisationen och bilen med en röd yllemössa på huvudet. Såg nog lite kul ut för Söndagsflanörerna vid parkeringen, men det var jäkligt skönt att ha på den i solgasset.

Mot civilisationen och bilen

Efter c;a 9 timmars utflykt såg jag fram emot Colan som var i bilen. Men den kokade nästan när jag tog fram den. Smakade inte så bra. Fast är man törstig så är man. Men nu vet jag att het Cola inte är gott

Så dagens foto-utflykt slutade med 15 Kilometers promenad och årets första dopp i havet...

Ha dä gött
#555 Chrille

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar