söndag 22 juli 2012

Hemmavid



Naturen mitt i våran by
 ( Del 1 )

Det är kul att sticka iväg med bilen mil efter mil. För att se nya vyer,tycker jag också. Blir många bilresor till nått vandringsställe eller bara en utflykt vid nån sjö eller vattendrag. Når man går på leden eller sitter där vid nån sjö med pick-nick -korgen tänker man ju så här "Tänk om det här fanns hemmavid". Där har ju vi bara en genomfartsled och Frölich Grill.

 Genomfartsled och grillbar

Tänk inte så ta på er ett par skor och bara ge er ut  hemma där ni bor. Finns ju hur mycket upplevelser som helst inom gång avstånd. Gratis bara lite skoslitage själv blir det mycket sådan promenader för min del med kameran. Brukar för det mesta hamna vid nått vattendrag där jag trivs bäst med ljudet och dofterna från det porlande vattnet.

Vattenfall mitt i byn
 Och så har ju vi en kyrka också

Tidigt i morse ( Söndag 22Juli ) blev det en sån promenad med kameran och en flaska saft. Så lite foton mitt i byn från promenaden imorse kan ses nedan. Plus en gammal bild jag tog en natt i vintras över våran by


Så har  ni några tips om era smultronställen i SKENE. Så lämna gärna en kommentar om ni vill dela med er av dom. Helst inom gångavstånd. Vi har ju våran Hedgärdessjö också men det får bli ett senare inlägg. Där finns ju hur mycket som helst för ett inlägg

Skene by night

Nytt IFK Göteborgs-ordspråk: "Nära skjuter ingen Stahre". Fast jag håller på dom ändå även nu i motgång

Ny vecka på Måndag nya möjligheter ,nya upplevelser. Tills dess ...

Ha dä gött
#555 Chrille

1 kommentar: