onsdag 18 juli 2012

Göteborg



Heldag i stora staden

Göteborg... Det är väl bara betong asfalt och spårvagnar, tänker ni. Visst finns det sådant i Göteborg. Det är ju en storstad med möjligheter. Så heter ju alla Glenn där också som blåvitt-fansen sjunger. ( Alla heter Glenn i Göteborg)

 Göteborg
 ( Men var är alla bilar )

Det där att alla heter Glenn i Göteborg var jag ju tvungen att testa. Så jag gick in på ett Café och sa Hej Glenn  till personen bakom disken... Inte fasen hette HON Glenn

Efter fikan så begav jag mej ut på en liten promenad. Liten och liten föresten slutade på 26 Km. För att se om det gick att hitta det lilla i det stora. Drog mej undan turistfällorna Avenyn och nordstan och begav mej ut på dom smågränderna för att hitta smultronställen.

Början på promenaden öppnades ett fönster och en cool hund stack ut huvudet och iakttog mina fotoäventyr med nyfikenhet

 Nyfiken cool hund

Så idag blir det inte mycket text utan mer bilder( klickbara foton ) från fotoutflykten i den stora staden. Gothia CUP pågar ju just nu men lyckades undvika både spelare och fotbollsplaner på promenaden


Promenera längs hamnen är ju också mysigt. Fast jag har inte kommit längre än till Älvsborgsbron än. Så det får bli ett senare projekt att utforska vad som finns bortanför den. Blir ju mer skärgård där

Grönska vid hamnen

Som sagt var bara nyfikenheten sätter gränser vad man vill göra i staden. Finns ju både shoppingcenter Caféer. Men jag drar mej helst till det gröna Göteborg eller dom små gränderna i Majorna . Där jag trivs bäst. 

Ha dä gött
#555 Chrille

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar