söndag 1 juli 2012

Månadens Cognac (Juli)


Månadens Cognac
Juli 2012

MEUKOW *****



Ni som följt mina inlägg om Cognac:s-dryckerna. Vet ju att jag är förtjust i dom yngre årgångarna på sommaren och dom äldre under dom mörka kalla vintermånaderna. Så nu när vi är mitt i sommaren passade det ju bra att testa den yngsta Cognac:en. Yngre finns inte utan då kallas det "Au de vie". Men det får bli en senare historia, varför...

Vill ni veta mer om historien bakom Meukow:s Cognac:s-hus. Gå till "Månadens Cognac Januari 2011". Då en Meukow VS testades

Mitt omdöme och poäng av MEUKOW*****

Färg:
Klar guldfärgad. Fast lite vattnig färg i glaset

Doft:
Läderdoft lite oljig, brödig margarindoft

Smak:
Träig spritig och för mycket åt calvados hållet

Omdöme och poäng:
Rekommenderas inte. Alldeles för ung Cognac även för mej . Har inte hunnit utvecklas tillräckligt i ekfaten.
60 - 64 Poäng av 100


Testad och fotograferad  av #555 Chrille 30 Juni 2012

Sitt inte inne dom sköna sommarkvällarna nu. Utan ta till vara på dom. Det kanske är lite grått men ändå varmt. Så efter att gjort alla bestyr under Fredagen i väntan på att fira helg. Plocka fram en flaska av eran favoritcognac.

 Framplockad Meukow*****

Leta sedan upp nått smultronställe där ni kan njuta av kvällen och en fika med tillbehör. Typ Mekow:s femstjärniga eller vilken  Cognac  ni nu föredrar

 Smultron ställe för en Cognac

Själv passade jag på att njuta av kvällen hemma "Bakom Masten". Med favvodrycken och en Espresso

#555 Egna smultronställe

Ha dä gött
#555 Chrille

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar