söndag 13 juni 2010

Endast en korv...

Vävarevallen
Söndag 13 Juni 2010 Kl.18:00
Skene IF (A) -Mariedal IK (A) 2-1

Målskyttar:
#18 David Hernea
#23 Marcus Andersson

Domartrion hade en liten konferens som alltid i klubbstugan före match. I väntan på att domarna skulle anlända till deras omkl.-rum. Fixade #777 Arne Hedlund och jag till domar-rummet med dricka, bananer och matchbollar.

Domar-rummet i väntan på Domherrarna

Efter att #111 Ethem Muameleci och hans coach-team gjort klart med strategin inför matchen. (Genom gång i klubbstugan).Var det bara för spelar-truppen att bege sej ner till omkl.-rummet. Sedan är det upp till dom att göra resten och prestera på plan.



En del av dagens trupp på väg ner för ombyte.

Varför titeln > Endast en korv...? Vi har ju mött Mariedal IK ett antal gånger så man har ju ganska bra kontakt med ledarna där. En av ledarna berättade för mej för ett antal år sedan. Att efter varje match som Mariedal IK spelar. Då äter han en korv för varje mål Mariedal IK gör. Så jag fick tala om för honom innan match att det är bäst du äter nu. För efter dagens match blir det inga korvar. Men våran Målvakt #22 Fredrik Andersson tyckte synd om honom och bjöd på en korv iallafall.


#22 Fredrik Andersson bjöd på korv med bröd

Det gick ju riktigt bra ändå för SKENE IF gjorde ju två mål idag Så det blev ett riktigt kul slut på helgen. Med en 2-1 seger. Men vem gjorde egentligen andra målet. Enligt domar-rapporten till förbundet så var det #23 Marcus Andersson


Dagen Målskyttar
#18 David Hernea #23 Marcus Andersson

För min egen del började dagen med att rensa i rabatterna och klippa gräset. När det var klart så blev det en liten promenad runt sjön. Men ni som läst min blog under etiketter "Vackra Sverige" Vet ju hur det brukar sluta. Just det... jag aviker från lederna och kommer lite fel. Så också denna gång. Jag kanske inte kom så fel denna gång. Men stigen jag fick för mej att utforska tog helt plötsligt slut. Så det blev riktigt spännande därute i skogen. Fick krypa under trädgrenar. Klättra upp för berg och kasa ner för slänter innan jag kom tillbaks till leden. Sedan var det ju risk att man ramlade ner i sjön också när man gick efter branterna ner mot sjön. Sedan var det ju spänning på Vävarevallen också så det har varit en spännande men givande dag.


Så långt fanns en stig iallafall...

Ni har väl inte missat att det pågår en stor idrottstävling i TV just nu? Rätt gissat College World Series Sänds i ESPN America. Det är riktig kul att se, dom är helt galna. Slår och springer på allt. Hitills har väl Cal State Fullerton imponerat mest. Kommer att hålla på dom nu när mitt Favvo-lag North Carolina Tar Heels i dom ljusblå matchdräkterna är utslagna

Ha dä gött
#555 Chrille

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar