onsdag 29 augusti 2012

Trottoarpromenad


Naturen mitt i våran by
( Del 2 )

Fick ett infall att följa trottoaren längs Varbergsvägen och se vad som fanns av naturen där. Fann en hel del faktiskt. Nu skall man väl inte bara följa trottoaren strikt utan ta sej in några meter i naturen men fotografierna är tagna från trottoaren med vissa undantag. Hittade en ny grillplats B.la. får nog bli en grill där snart innan löven faller. Sedan så syns man ju från trafiken. Då försvinner ju naturkänslan när en massa bilar susar förbi en.

 Promenaden startade "Bakom Masten"

Sedan blev det foton från trottoaren
Trottoarfotografier

Lyckades hitta ett vattendrag också fast det låg inte vid trottoaren. Men fanns ju trots allt i naturen i våran by. Är ju mycket vatten nu så det porlar lite varstans. dom tillfälliga bäckarna

Tillfällig bäck 

Hemvägen sedan gick via vattentornet. Var ju ett tag sedan man var där. Har växt upp mycket runt omkring så utsikten var inte som förr.

 Vårat vattentorn

Väl däruppe lade jag märke till en annan sak som kanske en del inte vill acceptera, fast jag gillar det. Många gula löv gav lite höstkänslor. Hösten brukar vara min årstid har ett projekt på gång men det får bli ett senare inlägg.

 Gulnade löv ger höstkänsla

Till sist har fått en ny följeslagare kallad "Lilla Rebecca" på mina kommande fotoutflykter. (Om den får plats i ryggan, vill säga) Kommer att dyka upp lite då och då på mina inlägg.  Har provat  och betygsatt September Månads Cognac Bl.a. Inlägg kommer Onsdag 5 Sept Kl.05:55

"Lilla Rebecca" studerar Utemagasinet  Bakom Masten

Missa nu inte matchen med stort M på Lördag 1 September.

Vävarevallen
Lördag 1 September Kl.15:00
SKENE IF - Sätila SK

Ha dä gött
#555 Chrille

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar