tisdag 4 maj 2010

Årets första

Lördag första maj 2010 var det säsongspremiär för mina frukostpromenader. Kom iväg alldeles försent. Klockan hann bli halvåtta på morgonen innan jag kom iväg. Hade visserligen bara tänkt ta en kort promenad på typ 3 Km. Hade ju planerat in att åka till Shark Park för att vara med om Opening Day 2010 efter promenaden. Så det blev cirka 45 minuter i bilen tills jag hittade en led efter vägen.

Den här verkar intressant tänkte jag. Fanns ett spår på c:a 3 Km. Så jag började väl min vandring på stigen


Starten på promenaden

Så efter typ en kvarts promenad så dök det helt plötsligt upp en riktig fin rastplats. Utan förvarning. Med ett timrat vindskydd med tak och allt. Så där fick det bli frukost.


Frukost-ställe 1 Maj

Var också en riktig trevlig utsiktsplats över en sjö. Så det var inte svårt att njuta av frukosten där.

Utsikt från frukost-stället.

Lagom med en liten promenad på 3 km på morgonen. Men som jag berättat tidigare så är jag för nyfiken vad som finns utanför lederna och hittar på egna leder. Så jag kom väl lite vilse på morgonen. Så när jag hittat rätt och tillbaka till bilen hade promenaden slutat på 12 Km. Så nästa gång får man kanske reka lite innan. Men det var riktig fin natur med sjöar och vattendrag. Såg sedan att det fanns en led på 15 Km. Den får det bli nångång framöver när det är mer grönska på träden. Då kan man ta en heldag där.

Så jag hann precis fram till Opening Day på Shark Park. Där IFK Göteborgs #7 Tobias Hysén och Bandit Rocks : Antonina Kobylinski startade upp säsongen med en match mellan Göteborg Sharks Och Leksand Lumberjackets.



# 7 Tobias Hysén och Antonina Kobylinski på Shark Park

Var en ganska tråkig match utan nerv. Där Göteborg var lite för överlägsna.Trots att dom mötte "Mesta Mästarna" Leksand Lumberjackets. Vann med 12 poäng 15-3. Baseboll-matcher skall vara täta. Så nu är den igång Basebollsäsongen 2010


Baseboll-säsongen 2010 igång

Snart dags klippa gräs, rensa rabatter ansa häckar. Samt alla andra trevliga sommar nöjen. Typ jaga mördarsniglar. Nu börjar ju humlen att sticka upp vid min portal också. Så man får väl hålla koll på den nu i sommar så den inte tar överhanden. Funderar på att ha en humle-rapport med bild vid varje inlägg . Så ni kan följ hur den klättrar uppför portalen. Vad tror ni om det, kommentera gärna om det verkar intressant

Ha dä gött
#555 Chrille

2 kommentarer:

  1. Chrille du är grym, du tar dig ut på nya promenader du kollar Baseball?! Det har jag inte hört innan?

    Klart vi ska följa humlen!
    Mvh,
    F.d #21 Ekberg

    SvaraRadera
  2. Ulla-Karin Skott8 maj 2010 kl. 17:51

    Och var var du då...?
    U-K S

    SvaraRadera